علاج قرآنی تنگی رزق

دوستان عزیز

هرچه در تمام کائنات انجام می گیرد ....به حکم الله تعالی و به اراده ی او انجام می پذیرد ...چنانچه ارشاد باری تعالی است که :

وَمَاتَشَآءُونَ إِلا أَن یَّشَآءَ الله رَبُّ العَالَمِینَ (تکویر )

ودرجائی دیگر ارشاد می فرماید :

وَماتَسقُطُ مِن وَرَقَۀٍ إِلا یَعلَمُهَا ( انعام )

معلوم می شود که رزق به حکم و اراده ی الله تعالی به بنده می رسد . ..بعضی از مردم اینقدر سواد ندارند که زیر برگه ها انگشت می زنند ولی میلیارد ر هستند و بعضی با مدارک خیلی بالا دنبال کار و نان بخور نمیری می گردند . ..اذا انسان باید یاد داشته باشد که اگر انسان با الله تعالی تعلق برقرار کند الله تعالی به او رزق عطا می فرماید چون که قانون الله تعالی است که او بیشتر به فکر دوستانش اسد نسبت به دشمنانش  .

این امکان ندارد که شما زندگی با ایمان و اعمال بگذرانید و تنگی رزق داشته باشید .. این قابل تصور نیست . بلکه الله تعالی در تقوی وترک گناهان وعده وسعت رزق فرموده اند .

بدانید و خوب بدانید :

دوستان عزیز

هرچه در تمام کائنات انجام می گیرد ....به حکم الله تعالی و به اراده ی او انجام می پذیرد ...چنانچه ارشاد باری تعالی است که :

وَمَاتَشَآءُونَ إِلا أَن یَّشَآءَ الله رَبُّ العَالَمِینَ (تکویر )

ودرجائی دیگر ارشاد می فرماید :

وَماتَسقُطُ مِن وَرَقَۀٍ إِلا یَعلَمُهَا ( انعام )

معلوم می شود که رزق به حکم و اراده ی الله تعالی به بنده می رسد . ..بعضی از مردم اینقدر سواد ندارند که زیر برگه ها انگشت می زنند ولی میلیارد ر هستند و بعضی با مدارک خیلی بالا دنبال کار و نان بخور نمیری می گردند . ..اذا انسان باید یاد داشته باشد که اگر انسان با الله تعالی تعلق برقرار کند الله تعالی به او رزق عطا می فرماید چون که قانون الله تعالی است که او بیشتر به فکر دوستانش اسد نسبت به دشمنانش  .

این امکان ندارد که شما زندگی با ایمان و اعمال بگذرانید و تنگی رزق داشته باشید .. این قابل تصور نیست . بلکه الله تعالی در تقوی وترک گناهان وعده وسعت رزق فرموده اند .

بدانید و خوب بدانید :

که دار و مدار رزق بر عقل و کثرت اسباب معاش نیست چنانچه مشاهدات این چیز را به اثبات رسانده اند که شخصی براثر یک تجارت مالدار و غنی می شود و دیگری چندین تجارت را اداره می کند ولی مقروض و پریشان است .و این را هم مشاهده کرده اید که افرادی با وجود عقل و فهم بالا در فاقه مبتلا هستند و خیلی از افراد بی عقل ناقص العقل میلیونر می باشند .بسیاری با داشتن مدارک بالا شکار تنگی رزق شده اندو بسیاری بی سواد که حتی نوشتن اسم خو درا هم نمی دانند میلیارد ر می باشند .

رازق الله تعالی است هر کسی را بخواهد بی حساب رزق می دهد و هر کسی را بخواهد کم می دهد در قرآن کریم در این موضوع آیات زیادی موجود است که چند آیه بطور نمونه برای تان عرض می نمائیم :

ترجمه : آیا آنها نمی دانند هر کسی را الله تعالی بخواهد زیاد رزق می دهد و هر کسی را بخواهد کم .

ترجمه : شما رزق نزد الله تعالی تلاش کنید . عبادت اورا بکنید و شکر او را ادا کنید .

در جائی الله تعالی می فرماید : یَبسُطُ الرِّزقَ لِمَن یَّشَآءُ وَیَقدِر ( شوری  12 )

ترجمه : هر کسی را بخواهد زیاد رزق عطا می کند وهر کسی را بخواهد کم می دهد .

و همین آیه در سوره قصص هم موجود است جائی که واقعه قارون را بیان می دارد که وقتی به خاطر غرور و تکبر در زمین فرو رفت افرادی که از شأن و شوکت او متأثر شده بودند و آرزو می کردند که مثل او می شدند . وقتی که سرنوشتش را دیدند و گفتند : وَیکَأَنَّ الله ُ یَبسُطُ الرِّزقَ لِمَن یَّشَآءُ مِن عِبَادِهِ وَیَقدِر ( قصص  82 )

و گشتند آنانی که آرزو می کردند منزلت او را دیروز . می گفتند که ای عجب که خدا گشاده می کند رزق را برای هر که بخواهد از بندگانش و تنگ می سازد .

گویا که الله تعالی در این آیه به ما اینگونه  می فرماید : ای بندگان من خزانه رزق فقط و فقط در دست من است .اگر شما مطابق با حکم من زندگی بسر کنید من دروازه رزق را برای شما باز می کنم وهر کس مخالف حکم من زندگی کند من دروازه رزق را برایش بند می کنم .

 

وعده رزق از آسمان

****************

( 1 ) وَ فِی السَّمَآءِ رِِزقُکُم وَمَاتُوعَدُونَ ( سوره الذاریات )

ودرآسمان است رزق شما و آنچه وعده داده می شود شما را

 

واقعه یک روستایی

امام اصمعی رحمه الله بیان می دارد که : من از مسجد جامع بصره می آمدم یک اعرابی از روبروی من می آمد از من پرسید شما از کدام قبیله هستید ؟ من گفتم از قبیله بنی اصمع . او گفت : از کجا می آیی ؟ من گفتم از جایی که کلام الله تعالی درس داده می شود . به من گفت برای من کمی بخوان . من سوره ذاریات را شروع کردم وقتی که به آیه  بالا رسیدم آن مرد گفت بس کن و بلند شد و پیش شترش رفت و او را نحر نمود . و گوشتش را بین مردمی که رفت و آمد می کردند تقسیم کرد .و شمشیر ش را شکست و حرکت کرد ورفت . چندی بعد وقتی من با هارون الرشید به حج رفته بودم و در مکه می گشتیم که یک آواز شنیدم که یک آواز ضعیف مرا صدا می زد . وقتی من برگشته و نگاه کردم دیدم همان اعرابی است . من نزدیکش رفتم به من سلام کرد و دوباره درخواست تلاوت همان آیه ذاریات را نمود که در ملاقات قبلی من خوانده بودم ومن برایش خواندم و وقتی به همان آیه رسیدم یک جیغ کشید آنچه رب من با من وعده کرده بود من او را حق یافتم و بعد گفت آیه کمی دیگر می خوانی ؟

و من تلاوت را شروع کردم و همان آیه را ادامه دادم که : فَوَرَبِّ السَّمآء وَالأَرضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ

وقتی که اعرابی این آیه را شنید یک جیغ کشید و گفت سبحان الله رب جلیل را گه کسی خشمگین کرده است که او قسم خورده آیا مردم حرف الله تعالی را قبول ندارند که الله تعالی مجبور به قسم خوردن شده است و همین الفاظ را سه بار تکرار کرده و روحش پرواز نمود . ( تفسیر مدارک ) 

علت اصلی بند شدن دروازه رزق

******************

(2 ) الله تعالی به خاطر بد اعمالی انسان ها دروازه رزق را بند می فرماید .....ارشاد باری تعالی است که :

وَمَن أَعرَضَ عَن ذِکرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَۀًضَنکًا ( طه124 )

ترجمه هرکس از یاد الله تعالی رو گردانی می کند الله تعالی معیشت او را تنگ می کند .

اگر ما گناه را ترک کنیم بعد ببینیم .... که از جانب الله تعالی چقدر رزق به ما می رسد .

 

ذکر رزق در لوح محفوظ

****************

( 3 ) منصور بن عبدالرحمن می فرماید : یک روز من در خدمت حضرت حسن رضی الله عنه نشسته بودم شخصی به من گفت که از حضرت حسن رضی الله عنه در مورد تفسیر این آیه بپرسم .

مَاأَصَابَ مِن مُصِیبَۀٍ فِی الأَرضِ وَلافِی أَنفُسِکُم أِلا فِی کِتَابٍ مِن قَبلِ أَن نَبرَأَهَا ( حدید ) 

 من از او پرسیدم :  فرمود : سبحان الله آیا قبل از درست شدن و پیدایش او در دفتر های ازلی نوشته شده اند ؟

 

باب دوم

قرآنی علاج برای حفاظت از تنگی رزق

دوستان من ...

یکی از نسخه واسبابی که برای حصول رزق در قرآن وحدیث آمده است تلاوت قرآن مجید است . لذا هر وقت بر شما پریشانی روحانی و جسمانی لاحق شد شما اهتمام بر تلاوت قرآن را بکنید . و به برکت تلاوت قرآن مجید این تنگی و پریشانی کم کم دور می شود .

 

علاج تنگی رزق توسط سوره واقعه

( 1 ) حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه روایت می کند که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند :

مَن قَرَأَ کُلَّ لَیلَۀٍ سُورَۀُ الوَاقِعَۀِ لَم تُصِبهُ فَاقَۀٌ أَبَدٌا

ترجمه : هر کس هر شب سوره واقعه را تلاوت کند هیچ وقت به او فاقه نمی رسد .

شاگرد عبدالله بن مسعود  می گوید که حضرت عبدالله بن مسعود به دخترانش حکم می کرد که هر شب سوره واقعه را تلاوت کنند .( مشکوۀ صفحه شماره 179 بحواله بیهقی فی شعب الایمان )

حضرت انس روایت می کند که حضور اقدس صلی الله علیه وسلم فرمودند : شما زنان خودرا سوره واقعه یاد بدهید .چونکه این سورت سبب غنا ومالداری است . ( کنزالعمال ج 1 صفحه 145 )

در حدیث آمده است : هر کس هرشب سوره واقعه را بخواند هیچ وقت فاقه به او نمی رسد

ودرحدیث دیگری می فرماید : زنان را سوره واقعه یاد دهید که مالداری و غنا می آورد بخاطر همین عبدالله بن مسعود روزانه با اهتمام به دخترانش حکم می کرد تا سوره واقعه را بخوانند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد