X
تبلیغات
رایتل
اصلاح باطن
قالب وبلاگ

شش صفت

نحمده ونصلی علی رسوله الکریم

دین اسلام دارای صفات زیادی است که اگر انسان این شش صفت را یاد بگیرد ودر زندگی خود بر آنها عمل کند بر تمام دین عمل کردن برای انسان اسان می شود .

1 اولین صفت کلمه طیبه : لا إِلهَ إِلااللهُ مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

کلمه طیبه از دو جزء تشکیل شده است .

الف : لا إِلهَ إِلااللهُ              ب : مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

-------------------------------------------

الف : لا إِلهَ إِلااللهُ             :  این کلمه از ما چهار تقاضا دارد :

اول: لفظ کلمه را درست بخوانیم

دوم : معنای آنرا بدانیم که نیست معبودی لایق پرستش بجز الله تعالی و محمد صلی الله علیه وسلم رسول  الله تعالی است

سوم : مقصد کلمه را بدانیم که از الله تعالی هر چیز می شود واز غیر الله بدون امر و اراده الله تعالی هیچ چیز نمی شود .خالق الله تعالی است  مالک الله تعالی است رازق الله تعالی است تمام حالات در قبضه و قدرت الله تعالی است عزت وذلت ، صحت ومرض ، موت وزندگی ، نفع ونقصان ، کامیابی و ناکامی همه وهمه در قبضه وقدرت الله تعالی هستند .

چهارم فضیلت کلمه را بدانیم : 1 -  مفهوم حدیث است هر کس روزی صد بار کلمه طیبه لا إِلهَ إِلااللهُ  را ذکر کند وقتی از قبر بلند می شود صورتش مانند ماه شب چهاردم روشن ودرخشان می شود

2 مفهوم حدیث است پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند ایمان خود را تازه کنید صحابه پرسیدند چگونه ایمان خود را تازه کنیم فرمود لا إِلهَ إِلااللهُ را بکثرت ذکر کنید .

شش صفت

نحمده ونصلی علی رسوله الکریم

دین اسلام دارای صفات زیادی است که اگر انسان این شش صفت را یاد بگیرد ودر زندگی خود بر آنها عمل کند بر تمام دین عمل کردن برای انسان اسان می شود .

1 اولین صفت کلمه طیبه : لا إِلهَ إِلااللهُ مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

کلمه طیبه از دو جزء تشکیل شده است .

الف : لا إِلهَ إِلااللهُ              ب : مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

-------------------------------------------

الف : لا إِلهَ إِلااللهُ             :  این کلمه از ما چهار تقاضا دارد :

اول: لفظ کلمه را درست بخوانیم

دوم : معنای آنرا بدانیم که نیست معبودی لایق پرستش بجز الله تعالی و محمد صلی الله علیه وسلم رسول  الله تعالی است

سوم : مقصد کلمه را بدانیم که از الله تعالی هر چیز می شود واز غیر الله بدون امر و اراده الله تعالی هیچ چیز نمی شود .خالق الله تعالی است  مالک الله تعالی است رازق الله تعالی است تمام حالات در قبضه و قدرت الله تعالی است عزت وذلت ، صحت ومرض ، موت وزندگی ، نفع ونقصان ، کامیابی و ناکامی همه وهمه در قبضه وقدرت الله تعالی هستند .

چهارم فضیلت کلمه را بدانیم : 1 -  مفهوم حدیث است هر کس روزی صد بار کلمه طیبه لا إِلهَ إِلااللهُ  را ذکر کند وقتی از قبر بلند می شود صورتش مانند ماه شب چهاردم روشن ودرخشان می شود

2 مفهوم حدیث است پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم فرمودند ایمان خود را تازه کنید صحابه پرسیدند چگونه ایمان خود را تازه کنیم فرمود لا إِلهَ إِلااللهُ را بکثرت ذکر کنید .

3 مفهوم حدیث است که لا إِلهَ إِلااللهُ افضل ترین ذکر است

4 مفهوم حدیث است که لا إِلهَ إِلااللهُ کلید جنت است

5 مفهوم حدیث است که هر کس با اخلاص کلمه لا إِلهَ إِلااللهُ را بخواند در جنت داخل می شود پرسیده شد که علامت اخلاص کلمه چیست فرمود از گناهان و کارهای حرام خود را حفاظت بکند .

 

 

ب ) حصه دوم کلمه مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

اول : مقصد مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ این است که ما یقین بکنیم که اتباع و پیروی رسول الله صلی الله علیه وسلم کامیابی دو جهان است و اتباع و پیروی غیر ها وترک کردن سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم ناکامی دو جهان است

دوم : فضیلت مُحَمَّدً رَّسُولُ اللهِ

1 -  مفهوم حدیث است که تمام امت من در جنت داخل می شوند بجز کسی که جنت را انکار کند پرسیده شد آیا کسی جنت را انکار می کند فرمودند : کسی که پیروی من را بکند جنت می رود وکسی که پیروی من را نکند گویا او جنت را انکار کرده است .

2 مفهوم حدیث است که شما نمی توانید مومن باشید تا زمانی که محبت من در دل شما از محبت فرزندانتان ، پدر و مادرانتان و تمام مردم روی زمین بیشتر نباشد

---------------------------------

صفت دوم نماز است

مقصد نماز این است که در 24 ساعت زندگی ما بر صفت نماز بیاید . یعنی همانطور که در نماز ما وشما چشمان خود را حفاظت می کنیم و این طرف و آنطرف نگاه نمی کنیم در تمام شبانه روز هم چشمان خود را از کارهای حرام و نا محرم حفاظت کنیم و همانطور که در نماز زبان ما و شما حفاظت است وفقط در نماز چیزی را می خوانیم که الله تعالی گفته در نماز بخوانید همانطور در تمام شبانه روز زبان خود را از دروغ ، غیبت ، تهمت ، مسخره و بددعا حفاظت کنیم .

1 مفهوم حدیث است که در قیامت اولین چیزی که حساب گرفته می شود نماز است و اگر نماز انسان کامل شد بقیه اعمال هم کامل می شوند واگر نماز انسان خراب در آمد بقیه اعمال هم فاسد می شوند .

2 مفهوم حدیث است : یکبار نبی اکرم در پائیز شاخه درختی را گرفته آنرا تکان داد برگ های درخت ریختند فرمود کسی که نماز را بخواند مثل همین درخت تمام گناهان انسان می ریزند

3 مفهوم حدیث است : که الله تعالی می فرماید من پنج وقت نماز را بر امت تو فرض کرده ام هر کس این پنج وقت نماز را با اهتمام ادا کند من به ذمه خود او را در جنت داخل می کنم و هر کس اهتمام این پنج وقت نماز را نکند بر من ذمّه ای ندارد بخواهم او را به جنت می فرستم یا به جهنم می فرستم

 

صفت سوم علم وذکر

این هم دو حصه است یکی علم دومی ذکر

حصه اول علم : مقصد علم این است که مسلمان امر حال را بداند یعنی هر حالتی می اید مسلمان این را بداند که در این حالت حکم الله وسنت رسول الله چیست مثلا حالت عروسی می اید باید مسلمان بداند که در مورد عروسی حکم الله چیست و سنت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم چیست و یا حالت سختی و بی مالی و فقر می اید بداند که حکم الله تعالی و سنت رسول الله چیست

فضیلت علم :

1 مفهوم حدیث است که بهترین انسان کسی است که قرآن را یاد بگیرد وبه دیگران یاد بدهد

2 مفهوم حدیث است که هر کس برای حاصل کردن علم دین الله از خانه اش خارج می شود فرشته ها بالهایشان را زیر پای او پهن می کنند وراه جنت را الله تاعلی برای او آسان می کند .

3 مفهوم حدیث است که فرمود ای ابوذر اگر تو صبح بروی ویک آیه قرآن یاد بگیری برای تو از صد رکعت نفل افضل تر است واگر یک باب از علم یاد بگیری از هزار رکعت نفل برای تو افضل تر است .

حصه دوم ذکر است

مقصد ذکر این است که توجه وعظمت الله تعال در دل ما پیدا شود و محبت الله تعالی در دل انسان پیدا شود و خوف الله تعالی در دل انسان پیدا شود

فضیلت ذکر :

1 مفهوم حدیث است که جنت هشت دروازه دارد ویک دروازه مخص.ص ذاکرین است وذاکرین خندان خندان وار جنت می شوند .

2 مفهوم حدیث است : که نزد یکی بسیار مال وجود دارد وآن را بین مردم تقسیم می کند ودیگری در یاد وذکر الله تعالی است پس ذکر کننده نزد الله تعالی افضل تر است .

ما باید شب و روز در یاد و ذکر الله تعالی باشیم وخصوصا تسبیحات روزانه خود را صبح و شام با پایبندی انجام بدهیم که عبارتند از :

 الف ) کلمه سوم : سُبحَانَ اللهِ وَالحَمدُللهِ وَلاإِلَهَ إِلااللهُ وَاللهُ أَکبَر

1 - مفهوم حدیث است که هر کس صد بار سُبحَانَ اللهِ بگوید این قدر ثواب می رسد که گویا صد غلام عربی را خرید کرده آزاد کند و آزاد کردن یک غلام در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم برابر با دوازده هزار درهم بوده است .

2 مفهوم حدیث است که هر کس صد بار َالحَمدُللهِ بخواند اینقدر ثواب می رسد که گویا صد اسب با تمام وسایل جنگی را به جهاد برای مجاهدین فرستاده است

3 مفهوم حدیث است که هر کس صد بار َلاإِلَهَ إِلااللهُ بخواند اینقدر ثواب می رسد که گویا بین زمین واسمان را پر از نور وثواب کرده است .

4 ) مفهوم حدیث است که هر کس صد بار َاللهُ أَکبَر بخواند اینقدر ثواب می رسد که گویا صد شتر را در راه الله تعالی قربانی کرده است .

ب ) درود شریف : صَلَّی اللهُ عَلَی النَّبِیِّ الأُمِّیِّ   ویا هر درودی که انسان می داند

1 ) مفهوم حدیث است که هر کس روزی صد بار درود بخواند روز قیامت بر پیشانی او با نور نوشته می شود که این شخص از نفاق و جهنم نجات حاصل کرده است

2 مفهوم حدیث است که هر کس روزی ده بار درود بفرستد در قیامت من او را شفاعت می کنم

ج ) استغفار : أَستَغفِرُواللهَ رَبِّی مِن کُلِّ ذَنبٍ وَأَتُوبُ إِلَیهِ

1 مفهوم حدیث است خوش به حال کسی که در نامه اعمالی استغفار زیاد باشد .

مفهوم حدیث است که شما هر چه بیشتر استغفار بکنید چون که من هم روزی صد بار استغفار می کنم

------------------------------------

صفت چهارم اکرام مسلم :

مقصد اکرام مسلم این است که ما حقوق تمام مخلوق را ادا کنیم با تمام مسلمانان محبت بکنیم احترام بزرگتر ها را ادا کنیم  به کوچکترها مهربانی بکنیم

1 مفهوم حدیث است هر کس صبح برود و بیماری را عیادت کند تا شب هفتاد هزار فرشته برای او دعای استغفار می کنند واگر شب برود تا صبح هفتاد هزار فرشته برای او دعای مغفرت می کنند ویک منزل برای او در جنت آماده می شود

2 مفهوم حدیث است هر کس با نظر محبت به پدر و مادر خود نگاه کند ثواب یک حج . یک عمره به او می رسد 

3 مفهوم حدیث است که هر کس ضرورت یک مسلمان را تکمیل بکند الله تعالی هفتاد دو ضرورت این شخص را تکمیل می کند یکی برای مشکلات دنیا وبقیه در آخرت به او می رسند .

 

 

 

صفت پنجم تصحیح نیت

مقصد این است که تمام کارهایی که ما انجام می دهیم فقط رضای الله تعالی را در نظر بگیریم و طلب مال و دنیا را نکنیم

1 مفهوم حدیث است که از بین تمام اعمال انسان فقط همان عملی قبول می شود که فقط برای رضای الله تعالی کرده شده باشد .

2 مفهوم حدیث است که الله تعالی به صورت های شما ومال های شما نگاه نمی کند بلکه به دل و اعمال شما نگاه می کند .

3 مفهوم حدیث است وقتی که رسول اکرم صلی الله علیه وسلم حضرت معاذ را به یمن فرستاد پرسید یا رسول الله مرا وصیتی بکن فرمود در کارهای دین مخلص باش کا با اخلاص اعمال کمی برای نجات تو کافیست

 

---------------------------------

صفت ششم دعوت وجهاد

 الله تعالی برای این که این صفات و دین الله تعالی در زندگی انسان ها بیاید انبیاء را در زمین فرستاد وآخرین نبی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم است و بعد از او دیگر نبی نمی آید و الله تعالی تمام زن ومرد این امت را بهترین امت قرار داده و در دنیا فرستاده است تا دین الله تعالی را در زندگی خود هم زنده کنند ودر تمام دنیا نام الله تعالی را بلند کنند ودین الله تعالی را بر تمام دیگر دین ها غالب کنند و حکم و قانون الله تعالی  را  در دنیا نافذ کنند و تمام صحابه زن و مرد هر چیز خود را قربان کردند و دین الله تعالی را حفاظت کردن و صحابه برای این کار سال های سال از زن و بچه خود دور بودند وبه تمام دنیا هجرت کردند وبچه های هود را فدا کردند و خود زنها هم در جنگ ها شریک می شدند وکفار را به هلاکت می رساندند . وامروز بر ذمه ما است که همین قربانی ها را بدهیم تا در دنیا وآخرت عزت حاصل کنیم

1 مفهوم حدیث است یک صبح و یک شام در راه الله تعالی از دنیا و هر چه در دنیا است افضل تر است

2 یک ساعت در راه الله تعالی قیام کردن از شخصی که شب لیلۀ القدر در کنار حجر اسو در خانه کعبه عبادت می کند افضل تر است

3 یک روز در راه الله تعالی از هزار روز در خانه بهتر است

4 یک ساعت در راه الله تعالی قیام کردن از شصت سال در خانه نماز خواندن افضل تر است

5 اگر بدن انسان در راه الله تعالی پر از گرد و غبار می شود دود جهنم بر آن بدن حرام می شود .

لذا ما هم در راه الله تعالی خروج کنیم و محرم های خود را برای قربانی در راه الله تعالی آماده کنیم

1 - هر زنی که محرم خود را برای راه الله تعالی آماده کند پانصد سال زودتر به جنت داخل کرده می شود وسردار هفتاد هزار حور می گردد وسوار بر است یاقوتی کرده می شود و در جنت دور می زند تا محرمش وارد شود

2 یک زن نیکو کار نزد الله تعالی از هفتاد اولیائ الله افضل تر است

3 دو رکعت زن حامله از هفتاد رکعت زن بغیر حامله نزد الله تعالی افضل تر است

4 زنی که بچه اش را شیر می دهد برای هر مکیدن یک نیکی به او می رسد

5 زنی که برای شیر دادن بچه اش شب بیدار می ماند ولی بچه را بدو بددعا با محبت شیر بدهد ثواب یک سال روزه و نماز به او می رسد .

6 زنی که به خاطر گریه کردن بچه اش شب بیخواب باشد به او ثواب آزاد کردن بیست غلام به او می رسد .

7- زنی که به خاطر بیماری بچه اش شب بیخواب می شود تمام گناهان او معاف می شوند وثواب دوازده سال عبادت به او می رسد .

8 اگر مرد خسته به خانه بر می گردد وزن او را استقبال نموده و پذیرایی کند ثواب جهاد به او می رسد .

9 زنی که خانه اش را با ذکر الله تعالی جارو می زند ثواب جارو کردن خانه کعبه به او می رسد

10 زنی که حامله است تا نه ماه کامل هر روز برای او ثواب روزه وبرای هر شب او ثواب تهجد نوشته می شود .

11 اگر زن از طرف خودش پاهای زنش را مالش بدهد ثواب صدقه کردن هفت توله طلا به او می رسد واگر شوهر او را صدا بزند ثواب صدقه کردن هفت توله نقره به او می رسد .

 

 

[ جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ] [ 11:02 ب.ظ ] [ معاذ ] [ نظرات (1) ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 29888